Properes xerrades:


Contes publicats

Contes publicats

dilluns, 5 de gener de 2015

EMOCIONS I SENTIMENS


EMOCIONS I SENTIMENS





" Descobrir, identificar, diferenciar i gestionar les emocions és una forma d’educar els nostres fills perquè sentin amb naturalitat, sense temor, perquè es descobreixin a si mateixos i perquè acabin convertint-se en adults auto conscients amb una bona base emocional per afrontar els reptes de la vida.”





“ Una emoció és un estat puntual com a reacció a un estímul extern, intern , real o imaginari que provoca canvis físics o anímics, que ha de ser expressat”
La diferència entre emoció i sentiment, és que l’emoció és puntual,les sentim en un moment determinat, en canvi , els sentiment sorgeixen i durant un llarg període de temps.
Els sentiments són la presa de consciència d’aquestes emocions etiquetades. Serveixen per expressar, de forma racional, el nostre estat d’anímic.

Les emocions sorgeixen a partir d’un estímul extern que ens pot causar diferents sensacions com poden ser l’alegria,  tristor, ira o ràbia, enuig, alegria o amor, etc. Encara que nosaltres intentem evitar el què sentim, les emocions s’expressen tan física com a dintre nostre, per tant cal treure-les , identificar-les, reconèixer-les i gestionar-les
Cal destacar que totes les emocions, tant les positives (alegria, sorpresa, felicitat, etc.) com les negatives (tristesa, enuig, ràbia, pena, etc.), formen part de nosaltres i, com a tals, són legítimes, no hem de reprimir-les sinó acceptar-les. Però, tot i que són legítimes, cal aprendre a gestionar-les, ja que de vegades el seu comportament automàtic no és l’adequat.
Per exemple, molts nens han sentit  que l’ enveja és dolenta, però la veritat és que és natural i l’han de treure, també els adults en sentim, la diferència és que som capaços o no de regular-la, gestionar-la o manejar-la. Igualment estar enfadat és del tot normal, però no per això cal pegar a un amic pel fet de sentir aquesta emoció (impulsivitat). Estar enfadat és legítim, el que no està bé és pegar algú com a conseqüència d’aquest enuig.
L’expressió emocional és fonamental per comprendre les emocions dels altres, saber com se senten i poder compartir les emocions. Aquesta capacitat és l’empatia. L’empatia és el pilar sobre el qual es basa i es desenvolupa la consciència emocional intrapersonal. Si som comprensius amb els nostres fills i sintonitzem emocionalment amb ells, els servirem de model i seran més sensibles a les emocions que ens envolten.

Els moments ideals per a establir lligams d’afecte, són ja , des dels primers anys de vida, són aquelles vivències quotidianes en què l’infant ens necessitats bàsiques. És en aquest sentit que per afavorir el creixement emocional dels nostres infants és indispensable les condicions següents:
·         creure en les competències de l’infant i en les seves iniciatives,
·         escoltar-lo de manera empàtica i amb respecte,
·         mirar-lo de manera atenta i intencionada, i
·         establir-hi un contacte corporal pròxim i càlid.

  
Està demostrat clínicament que... l’amor, les carícies, l’afecte entre l’infant i les persones que l’envolten tenen un efecte important sobre el seu desenvolupament.
 “Les vivències emocionals són el motor de la nostra vida i de les nostres relacions i, en conseqüència, també ho haurien de ser de l’educació. En aquest sentit, educar emocionalment significa impulsar el creixement emocional dels infants, afavorir el seu desenvolupament integral com a persones.”


“ L’aprenentatge que deixa empremta no és el que es fa de cap a cap, sinó de cor a cor”

Howard.G.Heendricks




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada